icheckmovies.com

Last.fm'in film versiyonu. Oh ne güzel :)

Daha 1 saat olmadı siteyi keşfedeli. Last.fm gibi lakin film üzerine kurulu bir site. Daha yeni yeni kurulmaya başlamışlar ve eksiklerini tamamlamaya çalışıyorlar. Şu 1 saat içerisinde sitede karşılaştığım ve ilgimi çeken özelliklerden bahsetmek istiyorum.
Öncelikle sitenin amacından bahsetmek istiyorum. Site, tamamen izlediğiniz filmler, izlemek istediğiniz filmleri listelemek üzerine kurulmuş bir site. Film veritabanından izlediğiniz filmleri seçiyorsunuz. Ve bu film de profilinizde izlenmiş olarak gösteriliyor. Bu kadar mı? Tabiki hayır.

Bunun dışında filmler kategorileştirilmiş. Mesela, türlere göre drama, comedy, science fiction gibi. Ya da ülke filmlerine göre best 100 chinese moveis, best 100 spain movies, 100 Bollywood films gibi. Bu kategoriler çok şeşitli hepsi saymakla bitmez. Bununla beraber seçtiğiniz filmler zaten bu kategorilerce belirlenmiş ve eğer o kategoride belirli bir yüzdeyi yakalarsanız sizlere sembolik olarak bronze (%50), silver (%75), gold (%90), platinium (%100) ödüller veriliyor.
Listelerin hepsine buradan bakabilirsiniz http://www.icheckmovies.com/list/overview/

İzlediğiniz filmlerin türlerine göre sizlere komşular atanıyor. Komşu kullanıcıların izlediği filmleri görebiliyor ve eğer bu kullanıcı bu filmi sevmiş ise ben de sevebilirim diyip o filme bir şans verebiliyorsunuz.

Bunların yanı sıra site belirli bir film sayısına ulaştığınızda size film tavsiyelerinde bulunmaya başlayacak. Daha ben o seviyeye glemediğim için şu an profilimde tavsiyeleri göremiyorum. Ama yakın zamanda göreceğime eminim.

Daha site tam anlamıyla bitmediği için arşivlerinde bulunmayan filmleri ekleme yapamıyoruz. Ama yapılan açıklamaya göre ileride bizler de kendi filmlerimizi ekleyebilecekmişiz. Sanırım bu da IMDB ile ortaklaşa çalışılarak yapılacak bir iş olacak.

Şimdilik aktaracaklarım bu kadarlık. Gerçekten kaliteli bir site olacağa benziyor.

profil sayfam: http://www.icheckmovies.com/profile/palegreysky/

2 yorum:

Dreamtime dedi ki...

Teşekkürler Görkem paylaşım için.Hemen göz atıyorum siteye.Baya bir merak ettim.

Palegreysky dedi ki...

tamamdır bak bakalım. beğeneceğine eminim. kaydolursan davetiye yollarsın :)